אל על הרוויחה בשנה החולפת 545 מיליון דולר - זינוק של כמעט פי 5
אל על הרוויחה כמו שלא הרוויחה מעולם, וכשהמדינה תאשר לה, היא תרצה לחלק כדיבידנד חלק מ-654 מיליון דולר שיש לה. החברה מעדכנת כלפי מעלה את תחזיותיה לשנת 2030 וצופה הכנסות של יותר מ-4 מיליארד דולר ונתח שוק של 25% מהנוסעים בנתב"ג, 7.6 מיליון איש

חברת התעופה אל על בניהולה של דינה בן טל-גננסיה לא הייתה יכולה לחלום על שנה חלומית יותר. היא מסיימת את שנת 2024 עם הכנסות ורווחי שיא מבחינתה, שנבעו גם מהתייעלות גדולה שביצעה החברה אך בעיקר ממלחמת חרבות ברזל ובריחת החברות הזרות מהארץ, מה שהפך את אל על בפועל לשליטה בשמיים, בוודאי בקוויים הרווחיים לארה"ב.
את שנת 2024 אל על מסיימת עם רווח שיא של 545 מיליון דולר, פי 4.7 מהרווח של שנת 2023. ברבעון הרביעי הרוויחה החברה סכום של 130 מיליון דולר, אמנם ירידה ביחס לרבעון השלישי - הרבעון החזק ביותר מסורתית של השנה - בו רשמה החברה רווחי שיא של 187 מיליון דולר אך עדיין כמובן סכום עצום.
יעד שאפתני
גם שורת ההכנסות לא אכזבה כאשר אל על רשמה בשנת 2024 הכנסות שיא של 3.4 מיליארד דולר, גידול של 37 ביחס לשנת 2023. ברבעון הרביעי ההכנסות עמדו על 851 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בזכות התוצאות החזקות וההנחה בחברה שהמחסור העולמי במטוסים יימשך גם בשנים הבאות אל על מעדכנת כלפי מעלה את תחזיותיה ומציבה יעד לשנת 2030 של מחזור הכנסות בהיקף של יותר מ-4 מיליארד דולר, נתח שוק של 25% מתנועת הנוסעים בנתב"ג (7.6 מיליון איש) ויותר מ-4 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד.
על פי דוחות נתב"ג' אל על הטיסה בשנת 2024 לא פחות מ-47.5% מהנוסעים (6.6 מיליון איש) וזאת לעומת שיעור של 26.3% בשנה שלפני כן, כאשר גם הנתון הזה מוטה קצת למעלה עקב פרוץ המלחמה.
אחרי שנה כזו לא מיותר להיזכר בכך שעם פרוץ המלחמה אל על פרסמה אזהרת רווח כפולה, לרבעון הרביעי שרק החל וגם לרבעון הראשון של שנת 2024 שטרם החל באותו הזמן. אלא שחודש לאחר מכן באל על (וגם המשקיעים) כבר הבינו לאן נושבת הרוח ופרסמו תיקון לאזהרת הרווח בו הסבירו שהתוצאות יהיו טובות יותר מהתחזית הגרועה הקודמת. אלא שגם באל על כנראה לא הבינו עד כמה גדולה תהיה ההשפעה לטובה. מאז כאמור, רווחי אל על נסקו והחברה מסכמת את 2024 כשנת שיא כל הזמנים מבחינתה.
באל על אמנם טרם יכולים להתחיל לחלק דיבידנד, עקב המגבלות בהסכמי החילוץ מול המדינה, בזמן הקורונה, אך בדוחות השנתיים החברה מציינת כי יש לה יתרת רווחים ראויים לחלוקה של 654 מיליון דולר.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס