פרסומת
N12
12+
V1
פרסומת

הרבעון של אל על: הרווח זינק לכמעט 100 מיליון דולר

על רקע המשך הדומיננטיות שלה בשמיים, חברת התעופה אל על שבשליטת קני רוזנברג ממשיכה להציג ברבעון הראשון של 2025 תוצאות חזקות. אל על רשמה הכנסות של 774 מיליון דולר, גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל, והרווח נקי עלה ב-19%, ל-96 מיליון דולר

נתנאל אריאל
גלובס
פורסם: | עודכן:
מטוס אל על
צילום: Ronen Fefer, shutterstock
5,543
הקישור הועתק

חברת התעופה אל על שבשליטת קני רוזנברג (48%) ממשיכה להציג ברבעון הראשון של 2025 תוצאות חזקות, על רקע המשך הדומיננטיות שלה בשמיים (44%) לאורך הרבעון, ובפרט בקווי התעופה הרווחיים לצפון אמריקה שם היא מחזיקה בנתח שוק שעולה על 90%.

כך, ברבעון הראשון של 2025, אל על רשמה הכנסות של 774 מיליון דולר, גידול של כ-5% ביחס לרבעון המקביל, ורווח נקי של כ-96 מיליון דולר, עליה של כ-19% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ב-213 מיליון דולר. עליה של 9%.

בכל הנוגע לתחזיות הרבעון השני של השנה, באל על מציינים כי "חזרתן ההדרגתית של חברות התעופה הזרות לישראל המשיכה גם בתחילת הרבעון השני לשנת 2025, אולם במהלך חודש מאי 2025, על רקע שיגור טיל לשטח ישראל ונפילתו באזור נתב"ג, החלו ביטולים והשהיות של פעילות טיסתית של חלק מהחברות הזרות לטיסות לישראל וממנה, דבר אשר הוביל להתעצמות הביקושים". לפיכך, באל על מציינים כי הרבעון השני לשנת 2025 כולו או חלקו צפוי גם הוא להתאפיין במגמה שבה היצע המושבים בנתב"ג מוגבל ביחס לביקוש, "על כן צופה החברה כי תמשיך לפעול בשיעורי תפוסה גבוהים ובאופן ששיעור ההכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) צפוי להיות דומה לרבעון המקביל אשתקד", ציינו.

אל על הספיקה לצבור סכומי כסף גדולים בקופה. המרוויח הגדול הוא הבעלים קני רוזנברג שרכש את השליטה בזמן הקורונה, השקיע בחברה בסך הכל כ-800 מיליון שקל וכעת מחזיק במניות בשווי של 3.1 מיליארד שקל, כלומר הוא מורווח על ההשקעה "על הנייר" ב-2.3 מיליארד שקל.

מניית אל על נסחרת לפי שווי שוק של 6.65 מיליארד שקל, כשהיא משלימה זינוק של 336% במהלך שלוש השנים האחרונות.

תוצאות כספיות מרשימות ב-2024 ותחזית שאפתנית לשנים הבאות

כזכור, בשנת 2024, אל על רשמה הכנסות שיא של כ-3.4 מיליארד דולר, גידול של כ-37% לעומת שנת 2023. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, פי שניים מהשנה הקודמת. הרווח הנקי זינק פי 4.7 והגיע לכ-545 מיליון דולר.

בדוחות השנתיים אל על הציבה לעצמה יעד שאפתני לשנת 2030, כשהיא רוצה להגיע להכנסות של מעל 4 מיליארד דולר, להתבסס על נתח שוק של 25% מנתב"ג (הטסת 7.6 מיליון איש) וכ-4 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד. בדרך לשם היא גם מעריכה שתהיה ירידה בשנת 2026 עם הכנסות נמוכות מתוצאות השיא של שנת 2024.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס