מי מאיתנו לא אמר לחבר.ה הכי טוב.ה שלו: איך מתאים לי להיות שכן שלך! אנחנו הישראלים מנהלים מערכות יחסים ארוכות ואינטימיות עם החברים שלנו מבית הספר, מהצבא, ומהעבודה. וכשמדובר על רכישת דירה ומעבר לפרויקט חדש, רובנו יודעים שלצד ההתרגשות שבהתחדשות, יש לא מעט אתגרים בדרך לקבלת המפתח: איך הילדים יסתדרו? האם יהיו להם חברים? מי יהיה החבר.ה הטלפוני שמתקשרים אליו כשצריך עזרה? אז מה עושים? משכנעים את החברים והמשפחה לרכוש דירה בסמוך אלינו.

השילוב בין הרצון להיות ליד האנשים האהובים עלינו ובין השאיפה להתאקלמות מהירה בדירה ובשכונה החדשה, הפכו לאחד מהטרנדים הנחשקים בתחום המגורים: רוכשי דירות מביאים בעקבותיהם רוכשים נוספים מקרב המשפחה וחוג החברים. למעשה, תופעה זו הפכה להיות אחד מסימני ההצלחה בשיווק פרויקטים למגורים משום שהרוכשים הופכים להיות סוכני מכירות מצוינים: הם מכירים את קהל היעד, את הדירות והפרויקט, וחשוב מכל – הם כבר ענו על השאלות המשמעותיות לעצמם, ומשתפים את החברים בתשובות.

איך זוכים בסוכני המכירות הנחשקים? אם נבחן את הפרויקטים בהם שיטת חבר מביא חבר מצליחה, נגלה בהם כמה מאפיינים ייחודיים: הראשון הוא איכות התכנון והבנייה של הפרויקט והמוניטין של היזם, השני הוא קיומו של מלאי דירות מגוונות שיאפשר לכל אחד למצוא את מה שמתאים לו, והשלישי והחשוב מכולם – איכות השירות וחווית הרכישה.

השיטה המוכחת

פרויקט CREATE של קבוצת BST ואמריקה ישראל מהווה את הפרויקט הגדול והמשמעותי ביותר בשכונת 'גבעת הכלניות', ובעת האחרונה הוא מהווה דוגמה לקהילה שנרקמת עוד לפני שהדייר הראשון קיבל מפתח.

הפרויקט כולל 4 מגדלים בני 16 קומות, ולצידם 25 בנייני בוטיק אינטימיים בני 5-8 קומות ובזכות היקפו הגדול, חברים ומשפחות רבים נהנים מהאפשרות לרכוש דירה בפרויקט יוקרתי וגם להיות שכנים של האנשים שנמצאים הכי קרוב ללב שלהם.

מירי חן רותם, מנהלת המכירות בפרויקט CREATE מספרת: "אני מעריכה כי כ- 20% מכלל הדירות שנמכרו עד כה בפרויקט, נמכרו בשיטת 'חבר מביא חבר'. אני מייחסת את ההישג זה להיקף הפרויקט, לבשורה שהוא מביא לשכונת גבעת הכלניות ולקרית אתא, ולשירות שאנו מעניקים ללקוחות שלנו. אני נהנית במיוחד להקשיב לדרך שבה הרוכשים הוותיקים שלנו מציגים את הפרויקט, עוזרים לחברים ולמשפחה למצוא את הדירה המתאימה וחולקים איתם את ההתרגשות וההתלהבות. האמת שלמדתי לקחת צעד אחורה בשיחות המכירה האלה כדי לתת מקום לחוויה האינטימית הזה ועל הדרך גיליתי לא מעט על הפרויקט ועל הלקוחות שלנו".

 הדרך הבטוחה להתאקלמות קלה ונעימה

כיצד הרוכשים משכנעים את חבריהם? אלה וירון, הורים לשני ילדים רכשו דירה במגדל בעקבות חבריהם:  לימור ואור. אלה מספרת: "לימור ואני חברות מבית הספר ועם השנים הצטרפו בני הזוג והילדים והפכנו למשפחה של ממש. כשלימור ואור התחילו לחפש דירה, גם אנחנו התחלנו לחשוב על הרעיון ומבחינתנו השיחות איתם היו הדרך שלנו לאסוף מידע על מה קיים בשוק, ומה צריך וכדאי לחפש.

כשלימור שלחה לי תמונה של החתימה בווטסאפ קבענו להרים כוסית ושמענו על הפרויקט, על הדירה, המפרט וגם על החוויה שהיתה להם בתהליך הרכישה.

שם בעצם נולד הרעיון לרכוש דירה בפרויקט ולהיות לא רק חברים ומשפחה אלא גם שכנים. מבחינתנו, לרכוש דירה באותו המגדל עם החברים שלנו היא הרבה יותר מלעבור דירה: ראשית, המעבר לשכונה חדשה עם חברים מקל מאוד על ההסתגלות של כולנו: הילדים וההורים. בנוסף: לימור ואני נהיה בקרוב המשפחה הצמודה אחת של השניה, לסידור לילדים, לקפה או ארוחת ערב וגם לישיבה בפארק מתחת לבית. עצם זה שהם בחרו להצטרף אלינו מעלה משמעותית את ההרגשה שהשכונה תתמלא באנשים כמונו. מבחינתי, ואני מניחה שגם מבחינתה, זאת הגשמת חלום".

באים לעזרת חבר

לימור ואלה לא לבד. באחד מבנייני הבוטיק הסמוכים אליהם יתגוררו בקרוב חיה ודוד שהגיעו לפרויקט בעקבותיהם של אורית וסמי. אורית מספרת: "לפני שנה חיתנו את הבת הקטנה שלנו וגילינו שהבית הפרטי שבו גידלנו את שלושת ילדינו נהיה ריק וגדול. סמי הציע שנמכור אותו ונעבור לדירת פנטהאוז מפנקת ולמרות שבהתחלה היה לי קשה להתנתק מהבית שלנו, הבנתי שזה הזמן שלנו לגור בדירה שמשאירה לנו זמן ותקציב כדי ליהנות מהחיים.

ביקרנו במשרד המכירות של CREATE, התאהבנו בפנטהאוז באחד מבנייני הבוטיק והחלטנו ללכת על זה. באותו סוף השבוע פגשנו את החברים שלנו: חיה ודוד, והמשפט הראשון שאמרתי לחיה היה: 'אולי תהיו שכנים שלנו?'. אחרי שנים שבהם התגוררנו במרחק של כמה מאות מטרים אחת מהשניה, גידלנו ילדים ביחד וחיתנו אותם, זה היה ברור בעיני שאין שום סיבה לא להמשיך להיות שכנות. סמי לקח את זה משם ושכנע את דוד שגם הם צריכים לחשוב יותר על עצמם ופחות על הבית הגדול והריק, ומשם ליווינו אותם למשרד המכירות של CREATE".

מירי מוסיפה: "היה פשוט תענוג לראות את חיה ואורית מגיעות ביחד למשרד, לחוות את החברות המהממת שלהן ולצחוק איתן, אבל יותר מכל זאת היתה הזדמנות לראות כיצד אורית מסייעת לחיה לעשות את הצעד החשוב של מעבר מבית פרטי לדירת פנטהאוז מפנקת".

שכונת גבעת הכלניות בקריית אתא, הדמיה (הדמיה: VIEW POINT)
פרויקט CREATE, הדמיה. דירות המותאמות למגוון צרכים וסגנונות חיים | הדמיה: VIEW POINT

הקהילה מחכה לכתובת חדשה

נכון להיום למעלה מ- 20% מהדירות בפרויקט נמכרו וסביר להניח ש"סוכני המכירות" החדשים שלה, יביאו בעקבותיהם רוכשים נוספים. יחד, הם ייהנו לא רק מהיתרונות של הפרויקט, אלא גם מקהילה חדשה – ישנה, שחבריה יפגשו בשבילי השכונה החדשים, בגנים ובבתי הספר שייבנו בה, במרכז הקניות ובפארק רחב הידיים אליו מתנקזים שבילי ההליכה ומסלולי האופניים.

מירי חן רותם מסכמת: "בחודשים האחרונים אנחנו נהנים מתנופת מכירות בפרויקט, ואני מאמינה כי ככל שנתקדם בשיווק, אנחנו נראה יותר ויותר חברים ובני משפחה שיגיעו אלינו באמצעות רוכשים מרוצים.  כך פרויקט CREATE הולך ומחזק את מעמדו כאחד ממתחמי המגורים האטרקטיביים בצפון, בזכות איכותו, האטרקטיביות שלו ובזכות הקהילה שצומחת בו, הרבה לפני האכלוס".

לפרטים נוספים על פרויקט CREATE >>