פרסומת
N12
12+
V1
פרסומת

דעה: הטיקטוקרים של ישראל הם העתיד של תעשיית התוכן

בזמן שההצבעה בתחרות הטיקטוקרים האהובים בישראל של mako נמשכת, איש הקריאייטיב רן פינקלשטיין מסביר למה קהילת יוצרי התוכן הישראלית בפלטפורמה עוד יכולה להפוך לסיפור הצלחה ישראלי בעולם, לא פחות מ"פאודה" או "טהרן"

רן פינקלשטיין
דיגיטל
פורסם: | עודכן:
יסמין עומרי, אביתר עוזרי, ענבל רז
כוכבי הטיקטוק הישראליים יסמין עומרי, אביתר עוזרי וענבל רז | צילום: צילום מסך מתוך TikTok
4,073
הקישור הועתק

בשנים האחרונות למדנו והתגאנו בכך שישראל היא מעצמת תוכן בינלאומית. סדרות כמו "פאודה", "טהרן", ו-"בלקספייס" נמכרות לרשתות ענק כמו נטפליקס ואפל, ומוכיחות שהמוח הישראלי מצליח לחדש ולהפתיע גם בעולמות התוכן ולא רק בהייטק. התופעה הזו לא מתחילה ונגמרת בטלוויזיה ובקולנוע, למעשה, את הניצנים לכך אפשר לראות דווקא בפלטפורמה שכבשה את העולם - טיקטוק.

טיקטוק היא הזירה המרכזית עבור יוצרים צעירים להראות את כשרונם. בניגוד לפלטפורמות סושיאל אחרות, בטיקטוק התוכן הוא הכוכב הראשי. האלגוריתם מקדם תוכן רלוונטי עבור המשתמשים, כך שהיוצרים אינם תלויים רק בכמות העוקבים שלהם אלא בעיקר ביכולת שלהם לייצר תוכן שמרתק כמה שיותר צופות וצופים. כך למשל גם אם תפתחו עמוד טיקטוק מחר בבוקר ותהיו עם 0 עוקבים - עדיין תוכלו להגיע למאות אלפי צפיות.

בישראל, הצעירות והצעירים שנכנסו לטיקטוק הבינו זאת מהר מאוד והם מנצלים את הפלטפורמה כדי להציג את היצירתיות שלהם במגוון דרכים. מנקודת המבט שלי, אפשר לזהות פוטנציאל ואולי אפילו למצוא את הכוכבים של מחר דרך הסרטונים שהם מעלים לטיקטוק. מי שיודע לייצר סרטון קצר שמעביר סיפור, מצחיק, מרגש, או מחבר בין אנשים, בעיניי יש לו או לה גם את הכלים להצליח ולצאת מהטיקטוק ולהגיע לעולמות התוכן המסורתיים יותר כמו טלוויזיה, קולנוע, סטנדאפ, מוזיקה וכדומה.

יוצרות ויוצרי התוכן הישראלים בטיקטוק מצליחים לעורר רגשות, להצחיק ולהפתיע, וכל זאת במסגרת זמן קצרה מאוד. יש להם ולהן יכולת לספר סיפור בצורה חדה ומדויקת, להשתמש בהומור ייחודי, וליצור חיבור אישי עם הקהל. מאפיין בולט של היוצרים הישראלים הוא שילוב ייחודי של אותנטיות מצד אחד ויכולת אימוץ מהיר של טרנדים עולמיים מהצד השני. אותם יוצרים יודעים לקחת תכנים ויראליים מחו"ל, לפרש אותם בדרך שלהם ולהפוך אותם לרלוונטיים לקהל הישראלי. בו בזמן, הם גם מצליחים לייצר טרנדים מקוריים ומקומיים כמו למשל ז׳אנר פרסומות הנוננס שייחודי לישראל או סיכום הטרנדיים החודשי של נויה ויואב.

פרסומת

 

דוגמה נוספת לכך שהאותנטיות הישראלית מנצחת היא שהתוכן לא תמיד מורכב ומתוחכם - ואולי דווקא ההפך, יש משהו בפשטות שמצליחה לחבר את הקהל אפילו יותר. קחו לדוגמה את ניסים, רס"ר מטבח שבסך הכל חתך אבטיח ובמקרה יצר טרנד בינלאומי, או ליאור מארס שעשתה כמה תנועות ידיים לצלילי הפתיח של רשת האולפנים "פוקס המאה 20" וזכתה לתגובות מהמותגים הגדולים בעולם כמו ספוטיפיי, גוגל ויוניברסל.

פרסומת

ככל שטיקטוק ממשיכה לצמוח כך מאגר יוצר התוכן של ישראל ממשיך גם הוא לגדול. כשיש מקום שמאגד כל-כך הרבה אנשים יצירתיים עם יכולות הבנה ביצירת תוכן, הפוטנציאל שלהם רק מתחיל להתגלות, וזוהי יכולה להיות רק תחילת הדרך עבור אותם יוצרות ויוצרים מוכשרים. שכנראה שלפני עידן הטיקטוק הם לא היו זוכים לבמה, והיום, הם יכולים להפוך מהבית שלהם בישראל לכוכבי ענק.

רן פינקלשטיין
רן פינקלשטיין | צילום: מאי סביר

רן פינקלשטיין הוא איש קריאייטיב, במאי ומגיש הפודקאסט "מדברים קריאייטיב". לאינסטגרם שלו

הכתבה עניינה אותך?
כן15
לא15