פרסומת
N12
12+
V1
פרסומת

"גילינו שלא היה מטוס": כ-150 ישראלים תקועים כבר יום וחצי ביוון

נוסעי טיסת טיסת סאן דור מסלוניקי, שהיו אמורים להמריא לישראל אתמול ב-9:40 נתקעו במשך יום וחצי. תחילה הם שהו במשך 15 שעות בנמל התעופה ורק בשעה 22:00 פונות לבתי המלון. "ישבנו וחיכינו לטיסה וכלום", אומרת אחת הנוסעות. גם הטיסה של היום נדחתה במשך שעות. מאל על נמסר: "אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות וההמתנה. הם קיבלו מענה בשטח"

שמעון איפרגן​
פורסם: | עודכן:
תקועים בסלוניקי
צילום: באדיבות המצלם
הקישור הועתק

כ-150 נוסעים שהיו אמורים לחזור בטיסה של חברת סאן דור מסלוניקי לישראל, נתקעו כ-15 שעות בנמל התעופה בגלל שעל פי הנוסעים לא נמצא מטוס שימריא מישראל ליוון להטיס אותם בחזרה לארץ. "לא ייתכן שחברה כמו אל על לא מצליחה למצוא מטוס שיטיס אותנו בחזרה לארץ או כל פתרון אחר מהיר", זעם א', אחד הנוסעים שנתקע עם בני משפחתו בשדה התעופה. "ככה לא מתנהלת חברת תעופה שמכבדת את עצמה".

הנוסעים הגיעו לנמל התעופה בשעה שבע בבוקר והטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 9:40. "התעוררנו מוקדם כדי להגיע בזמן לשדה התעופה. אנחנו זוג עם שלושה ילדים קטנים ולפני שיצאנו מהמלון בדקנו שהטיסה יוצאת בזמן שאין דחיות", שחזרה שירן אלבז, אחת הנוסעות. "ישבנו וחיכינו לטיסה וכלום. ניסיתי ליצור קשר עם שירות הלקוחות שלהם ולא ענו, ואז פתאום אמרו לנו נציגים בשדה שהטיסה נדחית בשש שעות וחצי. עשיתי בירור עם גורם בחברה ונדהמתי לגלות שאין להם מטוס להטיס אותנו לישראל. היינו בהלם. היו פה ילדים קטנים, נכים, מבוגרים. כל התנהלות החברה כלפינו הנוסעים הייתה מחפירה".

תקועים בסלוניקי
צילום: באדיבות המצלם

בשלב מסוים הנוסעים נדרשו לעלות למטוס שהיה אמור להמריא בשעות הצהרים לישראל. "עלינו למטוס בשעה 16.00. חשבנו שהסיוט נגמר ומחר כבר נהיה בעבודה, נחזור לשגרה", סיפרה אלבז. "זה לא קרה. המטוס היה תקוע. היינו 40 דקות ישובים ואז הודיעו לנו שרק בשעה חמש המטוס ימריא. אחרי זה הודיעו בכריזה שיש תקלה במטוס וחיכינו שעתיים וחצי. לאחר מכן החזירו אותנו לטרמינל ולא היה שם שום נציג של החברה. כלאו אותנו בשדה ורק לקראת השעה שמונה בערב הגיעה דיילת ולא היו לה תשובות על מה קורה איתנו ומתי נחזור לארץ. מעבר לסיוט שעברנו יש פה אנשים בעלי עסקים פרטיים שהפסידו ימי עבודה והרבה כסף".

"רק בעשר וחצי בלילה הסיעו אותנו לבתי מלון בסלוניקי, עייפים, רעבים ועצבניים מאוד. אמרו לנו שהיום לקראת הצהרים נטוס לארץ", סיפר א'. "זו היתה עוגמת נפש שאין לתאר". לבסוף הטיסה המריאה אחרי יום וחצי וצפויה לנחות בשעה 16:15 בנתב"ג.

מאל על נמסר בתגובה: טיסת סאן דור LY5246 מסלוניקי לנתב"ג, שהייתה אמורה להמריא ביום שני (21.4), בוטלה בשל תקלה טכנית. הנוסעים קיבלו מענה בשטח, כולל לינה בבתי מלון והסעה. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות וההמתנה ומדגישים כי אל על שמה בראש סדר העדיפויות את בטיחות וביטחון הנוסעים והצוות.