החברות הזרות ביטלו טיסות - והחברות הישראליות החליטו להגיב בהתאם
בזמן שלא מעט חברות תעופה זרות עדיין לא חזרו לארץ, החברות הישראליות מגיבות עם פתיחת קווים חדשים וקביעת מחירים ליעדים מבוקשים: ארקיע משיקה טיסות למילאנו ובאזל, אל על מוסיפה טיסות לאתונה וחברת TUS שבבעלות ישראלית תפעיל קו לרומא. וגם: החברה שתמשיך לנחות בפאפוס למרות בעיות הביטחון


על רקע המשך ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות (ריינאייר ביטלה עד סוף יולי, קבוצת לופטהזנזה ביטלה לשבועיים הקרובים ועוד), חברות התעופה הישראליות, ואלה שנמצאות בבעלות ישראלית, ממשיכות לבצע התאמות בלוח הטסות שלהן, ומוסיפות יעדים וטיסות.
בתוך כך, חברת ארקיע הודיעה על הוספה של שני יעדים חדשים לאירופה בקיץ הקרוב. החל מיולי תפעיל החברה קו סדיר למילאנו (MXP) שלוש פעמים בשבוע – בימים שני, רביעי ושבת. בנוסף, תושק טיסה שבועית לבאזל (BSL) בימי רביעי. מחירי הכרטיסים יחלו ב-249 דולר לכיוון.
מנכ”ל ארקיע, עוז ברלוביץ, מסר: "ארקיע מחויבת להמשיך לחבר בין ישראל לעולם, גם בתקופה מאתגרת זו. אנחנו גאים להוסיף יעדים מבוקשים ולהוות אלטרנטיבה אמינה, איכותית וישראלית עבור הקהל המקומי".

גם חברת התעופה הקפריסאית Tus Airways, בבעלות ישראלית, עדכנה הבוקר שתפעיל 4 טיסות שבועיות לרומא, החל מתאריך 22.6. הטיסות יתקיימו בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי והמחיר ההתחלתי לכיוון עומד על 121 אירו.
בנוסף, החברה מתגברת את קו הטיסות הישיר שהיא מפעילה לפאפוס והחל מתאריך 29.5 היא תפעיל 2 טיסות יומיות בימים ראשון, רביעי וחמישי, וטיסה יומית ביתר ימי השבוע, כולל שבת. המחיר ההתחלתי לכיוון עומד על 62 אירו.
בחודשים האחרונים חברות התעופה הישראליות (אל על, ישראייר, ארקיע ואייר חיפה), לא מקבלות אישור לנחות בפאפוס בגלל בעיות אבטחה של נמל התעופה ומופנות לנחות בלרנקה. יחד עם זאת, הטיסות של TUS, שממריאות מנתב"ג, ממשיכות לנחות בשדה כרגיל.

גם חברת אל על ממשיכה לבצע התאמות בלוח הטיסות שלה והודיעה על הארכת מדיניות מחירי התקרה עד 31 ביולי 2025. במסגרת המהלך, אל על תמשיך להפעיל טיסות הלוך חזור במחיר קבוע ללרנקה (199 דולר) ולאתונה (299 דולר) לכרטיסים מסוג LITE.
במקביל, החברה מגדילה את היצע המושבים ליעדים המבוקשים ומתגברת תדירויות בקו לאתונה, עם תוספת של שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון, רביעי וחמישי, החל מ-15 ביוני ועד 31 ביולי. בסך הכול יתווספו בתקופה זו 42 טיסות ויותר מ-7,300 מושבים.