פרסומת
N12
12+
V1
פרסומת

"לא מאמינה שאני בארץ": מהכאוס בסלוניקי לנחיתה בישראל – טענות להתנהלות מחפירה של סאן דור

לאחר כמעט יומיים של עיכובים, תקלות טכניות, לינה מאולצת וחוסר ודאות – טיסת סאן דור מסלוניקי לישראל נחתה סוף סוף בנתב"ג. כ-150 נוסעים, בהם ילדים, מבוגרים ונכים, נאלצו להמתין במשך שעות ארוכות בנמל התעופה ללא מענה מספק, בעוד הכעס גבר והביא לעימותים. כעת הנוסעים מתכוונים להגיש תביעה ייצוגית נגד החברה

שמעון איפרגן​
פורסם: | עודכן:
טיסת הסיוטים סאן דור סלוניקי
צילום: פרטי
227,955
הקישור הועתק

הטיסה שהפכה לסיוט: אחרי יום וחצי של המתנה מתישה, תקלות, לינה מאולצת במלון והתפרצות זעם של השחקן שלמה בראבא שתועדה בזמן אמת, כ-150 נוסעים שטסו עם חברת סאן דור מסלוניקי לישראל, נחתו לבסוף בארץ בשעות אחר הצהריים. "אני לא מאמינה שאני בארץ, אני פשוט לא מאמינה", אומרת שירן אלבז, אחת הנוסעות, בראיון ל-mako.

מוקדם יותר היום פורסם כי הנוסעים, שהיו אמורים להמריא ביום שני ב-09:40, נתקעו ביוון לאחר שהטיסה נדחתה שוב ושוב. הנוסעים דיווחו כי כלל לא היה מטוס שימריא מישראל כדי לאסוף אותם, ובמשך 15 שעות שהו בנמל התעופה של סלוניקי ללא מענה ברור או פתרון. רק בשעה 22:00 הם פונו לבתי מלון בסביבה, עייפים, מתוסכלים ורעבים.

"עשינו להם בלגן מטורף"

הכעס והתסכול עלו מדרגה כאשר גם הטיסה החלופית שנקבעה ליום שלמחרת נדחתה שוב. בשלב מסוים התבקשו הנוסעים לעלות למטוס ולהמתין בו, אך לאחר עיכוב נוסף הוחזרו שוב לטרמינל. אחת הסצנות הדרמטיות באירוע תועדה כשהשחקן והקומיקאי שלמה בראבא התעמת עם אנשי הצוות.

בתיעוד שהגיע לידי mako, נראה בראבא כשהוא פונה לדיילים בכעס ואומר: "אנחנו יוצאים, באמא שלך אנחנו יוצאים, אל תתערב. אנחנו יוצאים עכשיו ותזמין משטרה... לא די, או שיוצאים מהמטוס או שטסים. לא נחכה יותר פה. קדימה!".

שירן אלבז, שהייתה על המטוס בעת האירוע מספרת: "אני אפילו לא זיהיתי שזה שלמה בראבא – אחרי זה הבנתי שזה הוא. מסתבר שהוא דיבר עם המנכ"לית של אל על ואז מגדל הפיקוח נתן לנו עדיפות על טיסות אחרות ונתנו לנו לצאת משם כי עשינו להם שם בלגן מטורף. הדיילות כבר קיבלו התקף לב וגם צרחו עליהם שיתנו לנו לצאת משם. אני לא מאמינה שאני בארץ, אני פשוט לא מאמינה. אני בחיים לא אטוס איתם יותר. אני אפילו לא יכולה לדמיין את עצמי כרגע טסה בכלל, זה היה סבל בל יתואר. אנחנו מתכוונים להגיש תביעת ענק נגד החברה על כל המקרה המזעזע הזה".

אלבז הייתה בין הקולות הבולטים כבר בשלבים המוקדמים של האירוע. מוקדם יותר תיארה את ההתנהלות של החברה כ"מחפירה": "היינו 40 דקות ישובים במטוס ואז הודיעו לנו על תקלה. אחר כך שוב חיכינו, ובסוף חזרנו לטרמינל בלי שום נציג. כלאו אותנו בשדה. יש פה אנשים עם עסקים פרטיים שהפסידו כסף – זו עוגמת נפש שאין לתאר".

כעת, מספר נוסעים שוקלים להגיש תביעה ייצוגית נגד סאן דור ואל על. "עברנו חוויה מזעזעת. אי אפשר להשאיר 150 איש – ביניהם ילדים, נכים ומבוגרים – בלי מידע, בלי פתרון ובלי מענה", אמר אחד מהם. רבים מהם מעידים כי גם לאחר שהגיעו סוף סוף לישראל, הם עדיין לא מצליחים לעכל את החוויה שעברו.

מטעם חברת אל על נמסר מוקדם יותר: "טיסת סאן דור LY5246 מסלוניקי לנתב"ג, שהייתה אמורה להמריא ביום שני (21.4), בוטלה בשל תקלה טכנית. הנוסעים קיבלו מענה בשטח, כולל לינה בבתי מלון והסעה. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות וההמתנה, ומדגישים כי אל על שמה בראש סדר העדיפויות את בטיחות וביטחון הנוסעים והצוות".